kouzlit

Tiden går

Publicerad 2013-10-27 23:39:00 i

Nu när jag ikväll bestämde mig för att titta till min blogg igen såg jag att jag inte har skrivit sedan förra året innan studenten. 
Jag såg också att blogg.se har fått ny design (lite snyggare, bra jobbat).
 
Anledningen till att jag skriver ikväll är väl mest för att jag är rätt trött. 
Och tja, ibland är det skönt att skriva av sig. 
 
Just nu känns en hel del lite jobbigt, trots att jag har det relativt bra egentligen. 
Mest handlar det om jobb. Problemet är att jag inte har något. Därmed har jag knappt några pengar och bara det är rätt jobbigt. 
 
Jag får förmodligen inget jobb på grund av dessa orsaker:
 
- Jag har varken körkort eller bil.
- Knappt någon erfarenhet inom något annat förutom städning, och där behövs jag inte eller så är det i helt fel stad/kommun.
- Jag bor på Öland. Kan vara en bidragande faktor då arbetsgivare kanske vill ha någon som bor i Kalmar och lättare kan komma snabbt till jobbet. Vet inte om det stämmer, men det känns som en rimlig anledning.
 
Utöver arbetslöshet är jag nästan sömlös om nätterna också. Ziggy piggnar till ordentligt runt/mellan 5-7.30--> varje morgon. Å andra sidan kan jag oftast fortsätta sova sen, nästan hur länge jag vill eftersom jag inte har något annat för mig som har någon direkt deadline.
Förutom imorgon. Då ska jag ha översatt 10 sidor ( 40008 ord) till eftermiddagen. Den här beställningen fick jag inatt och idag har jag inte kunnat översätta något. Så... Jag får göra mitt allra bästa att komma upp relativt tidigt imorgon (siktar på niotiden) och skriva så snabbt jag bara kan. 
 
Nu kanske jag borde sluta klaga.
Den där beställningen ger mig lite pengar.
Trots arbetslöshet kan jag var glad över att jag har en lägenhet att bo i som är rätt fin. 
Mina föräldrar är underbara nog att hjälpa mig så mycket de kan.
Jag har en fantastisk pojkvän.
Jag har tre ursöta katter, och trots att de kan vara rätt jobbiga om nätterna så kan jag stå ut med det och jag älskar dem ändå. Det var ändå jag som tog beslutet att ta hand om dem, det ska inte de få skit för. Och faktiskt... kolla på dem. Hur söta som helst!
 
 
 
Nu ska jag lägga mig och sova, visa hur awesome jag är på att översätta supersnabbt imorgon och sedan ska jag försöka tänka mer positivt. 
Allt kommer lösa sig. Det kan ta lite tid, men det löser sig.
 
God natt!

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2013-10-28 11:54:21

Härligt Sandra att du kan tänka positivt! Jag vet hur det är att vara arbetslös och aldrig ha några pengar. Pengar har ingen betydelse säger de som har! Håller tummarna för att det ska lösa sig med jobb och att det går bra att översätta idag. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kouzlit

Musik, katter, komik, kreativitet, stora och mysiga kläder, fluffiga strumpor..... Jepp.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela