kouzlit

*Rubrik*

Publicerad 2010-06-03 00:54:56 i Allmänt,

Hej.
Det var väl ett tag sen nu igen som jag faktiskt skrev något.
Så nu gör jag det.

Jag förstår mig inte på människor. 
Alla dessa förutfattade meningar och hårda ord.
Allt detta skit som vi utsätter varandra för, vad tjänar vi på det?
Känslan av makt? 
Vad är det för makt att vilja ha? 
Åh, allt detta skvaller och alla dessa sätt vi kan för att förstöra en annan människa.
Jag blir så förbannad, så... jag vet inte. Det finns inga ord, egentligen.

Vad är det som gör att det tydligen är jätte svårt att ge en fin komplimang,
istället för en förödande kommentar?
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad" 
Sedan dagis har man hört det. 
Sedan dagis.
Kom igen. 
Det är inte så svårt. 
Skulle du vilja bli kallad ful? 
Tjock?
Ett misstag?
Nej, trodde väl inte det.
Säg inte så då. 
Gör inte allt det där onda, för det vill du väl själv inte bli utsatt för?

Åh, bara lägg av.
Jag blir så trött.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kouzlit

Musik, katter, komik, kreativitet, stora och mysiga kläder, fluffiga strumpor..... Jepp.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela