kouzlit

Glädje

Publicerad 2010-12-26 21:03:37 i Allmänt,

Hallå där i vinterlandet!
Nu såhär efter julafton och man får höra vad alla har
fått så kom jag på mig själv med att vara lite avundsjuk.
"Jag vill också ha!"
Men sen kom jag på att det vill jag inte alls det.
Jag fick det jag ville ha, och sådant jag tycker om
och något jag verkligen inte hade väntat mig för jag vet att den är dyr.
Jag fick sådant jag kan använda mig av.

Jag behöver inte vara avundsjuk på något eller någon alls.
Jag fick det jag ville ha allra mest och jag är nöjd.
Vad ska jag sura över?
Ingenting!
Dessutom har jag tusen spänn nu att köpa kläder eller vad som helst för.
Det jag vill köpa kan jag köpa.
Visst, en del andra får mer pengar, fler saker, dyrare saker. (Saker behöver inte vara dyra för att vara bra)
Men, jag mår fint ändå.

Man, eller i alla fall jag, behöver inte ha en hel drös med hightech saker för att känna glädje eller tacksamhet.
Bara den saken att någon faktiskt brytt sig om att köpa något är fint.
Så, tack.

God Jul, allesammans!

Kommentarer

Postat av: Mamsen

Publicerad 2011-01-06 21:25:58

Gog Jul själv raring. Kloka ord du har om värde och värderingar. Jag älskar dig/kram mams

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kouzlit

Musik, katter, komik, kreativitet, stora och mysiga kläder, fluffiga strumpor..... Jepp.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela