kouzlit

Thinking, that's all.

Publicerad 2010-08-05 00:27:33 i Allmänt,

Fundering ett:
Blir det värre för någon som inte tror på gud om en närstående dör, än för en som tror på gud? 
Gör tron på gud att man klarar av det bättre?
Eller är det tron på Jesus?
Har inte riktigt fattat det där.
Men i alla fall.
Känner man sig mer säker och trygg i vetskapen/tron att den närstående har kommit till en bättre plats,
till gud? 
Och.. kommer man över sorgen snabbare om man ber till gud?

Jag tror inte på gud, men jag funderar ju såklart ändå.
Jag har inget emot de som tror på gud, det är bara så att jag inte gör det.
Det ger mig inget.
Jag känner ingen trygghet, ingen försäkran om någonting.
Jag känner bara att jag mår bättre av att inte tro på det.
För jag tror på mig själv, att jag kan klara mig utan att be till någon
som jag inte vet finns.
Jag antar att jag är lite av en "måste se för att tro" person.
Jag litar på min egen styrka, och jag tänker inte förlita mig på
varken Jesus eller gud.
Stor flicka, kan själv.

Vad tycker, tänker, tror ni?

Fundering två:
Jag tappade bort den.
Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kouzlit

Musik, katter, komik, kreativitet, stora och mysiga kläder, fluffiga strumpor..... Jepp.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela